Konsultation i klinikken
- Du kan bestille tid til konsultation via hjemmesiden ved at klikke på “Log på selvbetjening” til højre her på siden
- Du kan også bestille tid telefonisk i telefontiden mellem kl. 8.45-12.00
- En konsultation varer ca. 10-15 minutter, dog med enkelte undtagelser
Husk at medbringe dit sundhedskort, enten fysisk eller på telefonen. Ved dit barns konsultation skal barnets sundhedskort medbringes eller være hentet ned på din telefon.
Ventetid
Vi vil meget gerne undgå ventetid – det irriterer både os og brugerne af Lægehuset. Vi kan desværre ikke helt udrydde det.
Det skyldes oftest, at:
- Nogle konsultationer er vi nødt til at forlænge,
hvis et problem viser sig at være alvorligere end først antaget - Vi er forpligtet til at se akutte patienter og især
akut syge børn har en vis fortrinsret – det håber vi at alle har forståelse for - Nogle gange skal vi hjælpe en kollega med at løse et
problem
Derfor:
Hvis du har ventet mere end 15 minutter er du velkommen til at kontakte sekretariatet, ligesom vi forsøger at orientere, hvis der er større forsinkelser.
E-mailkonsultation
- E-mailkonsultation kan bruges, hvis du har korte
præcise spørgsmål - E-mail kommunikation må IKKE bruges til AKUTTE
problemstillinger. Da skal du ringe til klinikken - Du kan via e-mail få svar på blodprøver,
røntgenundersøgelser eller podninger - E-mailkonsultation må IKKE bruges til fornyelse af
recepter eller tidsbestilling. Da skal du enten ringe til klinikken eller
benytte dig af selvbetjeningsløsningen
Telefonkonsultation
- Der er IKKE mulighed for telefonkonsultation med
lægen. Man kan i enkelte tilfælde få sekretæren til at bede lægen om at ringe
tilbage. Sekretæren kan også vurdere, at der i visse tilfælde vil være brug for
at lægen ringer tilbage. Der kan dog ikke aftales et bestemt tidspunkt for
dette, men vil foregå i prioriteret rækkefølge inden for klinikkens åbningstid
I perioder kan der være større belastning på telefonen. Der kan derfor forekomme lang ventetid. Det beklager vi, men her kan hjemmesiden og e-mailkonsultation med fordel benyttes i stedet.
- Vores telefon er åben for alle på tlf. 73 70 62 06 i tidsrummet kl. 8.45-10.00 og igen kl. 10.15-12.00.
- Ved akut uopsættelig sygdom fra kl. 12.00-16.00, dog fredage kl. 12.00-13.00 kan du stadig ringe på samme nummer
73 70 62 06 og følge vejledningen.
Videokonsultation
Klinikken tilbyder videokonsultation i de tilfælde, hvor det
giver mening. Husk det er ikke alt, der er egnet til videokonsultationer. For
at få adgang til videokonsultation kræver det, at du har booket tid på forhånd,
dette kan gøres ved telefonisk kontakt til klinikken eller via onlinebooking.
Når man har tid til videokonsultation, skal man 5-10
minutter før sin tid trykke på “start video” på “Min Læge” app. Når klinikken
er klar, startes videokonsultationen automatisk.
Der kan forekomme ventetid, men bliv i app´en/det
virtuelle venteværelse indtil du får besked om andet.
For at bruge videokonsultation skal du downloade app´en
“Min Læge”.